sâmbătă, 8 decembrie 2012

Rulou de iepurică




Ingrediente:

o căpățână de țelină
2 rădăcini de pătrunjel sau păstârnac
câțiva cartofi mici
2 cartofi dulci
iepure dezosat
fâșii de șuncă de calitate, gen Tirol Speck
hribi proaspeți sau deshidratați
mix de morcovi bebe și mazăre
o mandarină
ceva zeamă de găină

Se fac 3 piure-uri din rădăcinoase:

  • cel de țelină se amestecă cu cartofii normali și pătrunjel, lapte și unt. 
  • la cartofii dulci nu se mai pune nimic 
  • din niște rădăcinoase sotate cu ceapă verde în ulei de măsline se mai face un fel de piure
Se întinde iepurică pe un fund și se pansează cu fâșii de șuncă și ciuperci. Apoi trebuie rulat cu grijă și legat, asta e partea mai tricky.

Iepurelu o dată încotoșmănat, se perpelește în tigaie ca să se stabillizeze un pic și să nu iasă zeama din el când îl dăm la cuptor.

La cuptor va sta cam 40min la vreun 170 grade, depinde și de grosime.

Între timp, eu am luat niște mostre de piure și le-am scăldat în uleiul în care s-a călit iepurică. Am adăugat niște supă de pui, zeama de la o mandarină și un pic de vin alb.

Am redus un pic zeama și apoi am strecurat-o prin sita de ceai sa ramână un sos finuț. Trebuie să aibă un gust strident, că se pune în cantități mici pe farfurie (stropii portocalii)

Enjoy!