luni, 17 ianuarie 2011

Cele mai tari chiftele ever

Alaturi de cel mai meserias piure :D

Ca sa nu lungesc treaba, chiftele se fac dupa reteta minunata a Ancai:

ancagardea: bun deci carne de vita 500 g, miez de paine umed, ceapa, usturoi, 3 oua, sare, piper, patrunjel si marar
si pe urma le dai prin faina si le prajesti

N-o sa dau cantitati pentru ca tine de fantezia fiecaruia, secretul e sa ai simtul masurii. Daca ceea ce vrei sa pui pare prea mult, probabil ca e. Mai bine mai putin, mai gusti, mai adaugi.

Eu am mai pus si cimbru uscat si niste suc de rosii (mai gros). Am incercat cateva chiftele si cu coriandru, destul de interesant!

Daca e facut cu vita de calitate, amestecul se apropie covarsitor de friptura tartare.
Of course, merge si cu porc sau amestec.
Eu tocmai le-am facut cu vita de la Robertson si-au iesit absolut geniale.

Secretul consta in adaugarea a mai multor oua decat puneam eu initial si tamponarea chiftelelor cu faina de grau inainte de prajire.

Initial uleiul se incinge bine, apoi potriveste cat pentru o sfaraiala nu foarte agresiva. Uleiul odata folosit se arunca negeresit!

E recomandabil sa se depoziteze dupa extragere pe niste servete d-alea de bucatarie, din hartie absorbanta.

Piure-ul magic se face dupa reteta de-aici in principiu.
Ce-am retinut eu ca fiind mai important:
  • cartofii sa fie fainosi
  • sa fie fierti intregi, in coaja, fara sare, apoi decojiti (cu manusi e mai curatel)
  • sa se adauge cu generozitate unt si lapte (n-am folosit smantana)
  • sa intre cat mai putina apa in compozitie (d-aia se fierb intregi, in coaja)
Absolut fabulos, este adaosul de busuioc dat in prealabil prin blender cu niste iaurt/lapte/smantana si ulei de masline.

Nu trebuie foarte mult, 2 tulpini cu frunze ajung...

In rest, sare dupa gust.

Pentru a atinge absolutul chiftelos, e musai sa intre in scena si niste gogosari in otet, facuti de mama :p

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu